Digg  Sphinn  del.icio.us  Facebook  Mixx  Google  BlinkList  Furl  Live  Ma.gnolia  Netvouz  NewsVine  Pownce  Propeller  Reddit  Simpy  Slashdot  Spurl  StumbleUpon  TailRank  Technorati  TwitThis  YahooMyWeb
 

Dětské cereálie

 
 

Dětské cereálie

Cereální potraviny
Na našem trhu najdete výrobky cereální, vícezrnné, ale i celozrnné. Jaké jsou mezi nimi rozdíly? A jak poznáme výrobky, které jsou opravdu zdravý prospěšné?

Slovo cereální totiž vyjadřuje pouze fakt, že je potravina vyrobena z obilí. To samo o sobě nesvědčí nic o jejich prospěšnosti na naše zdraví. Důležité je, aby byly výrobky celozrnné. Takové jsou označené speciálním logem, které znamená, že 85 % mouky, která byla na výrobek použita, byla mouka celozrnná. Nenechte se zmást také barvou. Tmavé pečivo nutně nemusí být celozrnné. Často je pouze dobarvené karamelem.
Výhodou celozrnných cereálií je z výživového hlediska vyšší obsah cenných látek, které pocházejí z obalové vrstvy - otruby a ze zárodku neboli klíčku. Při klasickém zpracování zrna se totiž používá vymílací proces, při kterém se odstraní obalové vrstvy i klíček. Do výsledného produktu se pak dostává pouze jedna část zrna označovaná jako endosperm, který v zrnu představuje zásobárnu energie (pro růst zárodku nové rostlinky). Tímto postupem je však mouka ochuzena o řadu důležitých vitamínů, minerálů a jiných cenných živin obsažených v ostatních částech zrna. Rafinace také obvykle odstraní z potraviny většinu vlákniny. Při zpracovávání celozrnné mouky se naopak melou všechny části zrna. Potraviny v nerafinovaném stavu obsahují vyšší množství vlákniny, antioxidantů, vitamínů
a minerálů.
Celozrnné potraviny by měly být řazeny do jídelníčku pravidelně minimálně 3x denně v rámci různorodé vyvážené stravy, která je spolu se zdravým životním stylem základem pro udržení dobrého zdraví. Celozrnné snídaňové cereálie, které poznáte podle pečeti celozrnnosti, jsou tak ideálním začátkem každodenního jídelníčku.
Přinášíme Vám slovník pojmů
Dětskou fantazii vždy přitahovaly tajuplné světy a pravěk mezi ně rozhodně patří. Proto se i králíček Nesquik rozhodl pozvat všechny malé dobrodruhy na malý výlet za všemi zvířecími vládci této dávné pravěké říše.
Tyranosaura či pterodaktyla dnes už nepotkáte. Na rozdíl od našich dětí si ani nejsme schopni představit, jaké by to asi bylo, kdybychom se s nimi setkávali při túrách v přírodě. Nechte tedy alespoň svého malého dobrodruha podniknout exkurzi za ještěry do pravěku s celozrnnými cereáliemi Nesquik. Ve velkých baleních jsou ukryty CD plné veselých her z prostředí ZOO, vodního parku a dinoparku. Naopak v malých baleních dětských celozrnných cereálií nyní děti objeví 3D puzzle jednoho ze čtyř dinosaurů, se kterým si mohou sami vybudovat vlastní pravěký svět. Každý kousek skládačky nejen rozvine dětskou motoriku, ale navíc se v bohaté dětské fantazii zrodí spousta příběhů s jejich novými hrdiny.
Minerály, 8 druhů vitamínů, odpovídající množství vlákniny a tolik potřebné bílkoviny pro růst kostí - to vše obsahují dětské cereálií Nesquik. Navíc ve správné kombinaci s mlékem nebo jogurtem nabízí snídaňové cereálie čtvrtinu denní dávky vápníku, který je především u dětí v období jejich růstu nenahraditelný.

Snídaně s dětskými cereáliemi Nestlé

Jak se cereálie správně konzumují
Se správným vykročením do nového dne se neodmyslitelně pojí vydatná snídaně. I když jsou děti ve spánku v klidu, jejich tělo spotřebovává energii na funkci vnitřních orgánů, a proto ráno potřebují dodat dostatek energie. Snídaně by měla u dětí představovat 20 – 25 % celkového denního energetického příjmu. Pokud první jídlo dne vynechají, jsou celé dopoledne bez přísunu energie a jejich organismus tím pochopitelně trpí. Nedostatek energie se může projevit nejen celkovou slabostí a únavou, ale i nižší schopností soustředit se při vyučování. Neměli bychom zapomínat ani na jejich pitný režim, protože po
noční pauze je potřeba doplnit i tekutiny.

Neméně důležitá je i pestrost dětského jídelníčku a jeho nezbytnou součástí by mělo být mléko a mléčné výrobky. Pro rostoucí dětský organizmus jsou významným zdrojem vápníku, který je potřebný pro zdravý růst a vývoj kostí a zubů. Mléko a mléčné výrobky obsahují kromě vápníku zároveň i řadu vitamínů a minerálních látek, důležitých pro správný růst
a vývoj organizmu. Nezanedbatelná je i přítomnost kvalitních bílkovin, které jsou stavebními kameny tkání a orgánů.
Cereálie konzumované s mlékem nebo jogurtem se tak jeví jako ideální kombinace pro ranní doplnění energie, které s sebou zároveň přináší vitamíny, vápník, bílkoviny a látky důležité pro zdravý vývoj organismu. Vhodným doplňkem je ovoce, ředěný ovocný džus nebo čaj. Již po mnoho let, poukazuje široká spousta studií na důležitou roli snídaně ve výživě a zejména pak snídaně obsahující cereálie.

•    Snídaně dodává dospělým a dětem energii, kterou potřebují pro ranní fyzickou
a mentální aktivitu. Snídaně má zároveň vliv na dobré soustředění a vnímání. (1)

•    Výzkumy dokazují, že děti, které často konzumují cereálie (alespoň každý druhý den), mají vyšší přísun vápníku, železa a vitamínů skupiny B, než děti, které konzumují cereálie méně častěji či vůbec. (2,3)
•    Některé snídaňové cereálie obsahují celozrnnou složku, která má řadu pozitivních účinků na organismus.
Spojenec pro sportovní aktivity
Někdy je ovšem také vyšší obsah energie výhodou, předností je i skladnost a relativně malá váha cereálií na obsah energie, kterou z nich můžeme získat. Právě v nadcházejícím období dovolených můžeme i slazené cereálie potřebovat právě jako rychlý a zdravý zdroj energie. Jsou ideální snídaní před celodenním sportováním a přitom nemáte pocit těžkého žaludku, únavy z nadbytku tuků v jídle, nebo rychlého pocitu hladu. To vše ale platí jen pro celozrnné cereálie, které mají nižší glykemický index a hladinu krevního cukru zvyšují pomaleji a méně než výrobky z bílého pečiva. Dalším velkým přínosem může být i hmotnost cereálií a skladovatelnost. Nezapomínejte, že se často snažíte ušetřit každý kilogram, který povezete autem na hory, případně autobusem, vlakem, nebo který ponesete na zádech. Když jedete třeba na sportovní dovolenou, tak jsou cereálie pro svou lehkost
a skladnost nejen ideální snídaní před fyzicky náročným dnem, ale i svačinou nebo rychlým energetickým zdrojem, a to zejména ve chvíli, když vás zmáhá únava a není místo ani čas si vařit nebo kupovat jídlo. Pak oceníte právě cereální přesnídávku. Vrcholoví sportovci pro takové okamžiky mají energetické tyčinky, vy můžete mít rychlou, energeticky bohatou cereální přesnídávku.
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one